Eva Borušovičová,
scenáristka, režisérka, spisovateľka

Keďže sme práve odložili realizáciu filmovej adaptácie Slobodovej Uršule, filmom sa venujem len tým študentským u nás na fakulte. Máme pár dní pred klauzúrami, takže napätie vrcholí, talent bujnie a vznikajú pekné filmy. Okrem toho píšem divadelnú hru, ktorú by som mala režírovať v Štúdiu L+S, kde už siedmu sezónu hrajú mojich 69 vecí lepších než sex. Ešte stále je vypredané, a tak všetci dúfame, že moju ďalšiu hru budú mať diváci rovnako radi. A vo voľných chvíľach kontrolne počúvam audioknihu Do plaviek. Onedlho vyjde na CD a je to prvá audiokniha, ktorú som aj načítala. Znie to trochu amatérsky, ale veľmi vrúcne. 


Mirka Gimaldi,
výkonná producentka 

Od januára som dvojnásobná mama a s manželom nám deti robia obrovskú radosť. Popritom sa nakrúca komédia Martina Šulíka Muž so zajačími ušami, ktorá by mala ísť do kín na jar 2020. S Martinom spolupracujeme aj na dokumente, v ktorom by sme chceli priblížiť osobnosť Milana Sládka a cez jeho život a tvorbu zachytiť nielen premenu umenia pantomímy, ale aj zmenu spoločenských vzťahov. Intenzívne spolupracujem aj na televíznej tvorbe a koordinujem produkciu úspešného seriálu Sestričky, ktorý pripravujeme s úžasným tímom ľudí pod taktovkou Petra Kelíška. Mojou najväčšou srdcovkou je už pár rokov večerníček Tresky plesky, ktorý dokončujeme s Veronikou Kocourkovou.


Robert Kirchhoff,
dokumentarista

Ako producent a režisér dokončujem film Všetci ľudia budú bratia, skladanie tváre Alexandra Dubčeka v dobe utópií, a ako koproducent šesťhodinový opus Karla Vachka Komunizmus, fragmentovaný autoportrét v troch dejstvách o konci zastupiteľskej demokracie. Príbuznosť nie je náhodná. Stále nedokážem vystúpiť zo svojej doby, ktorá práve teraz nemá najlepšie vyhliadky. Plní blahobytu unikáme pred zánikom sveta – plní slobody túžime po pevnosti zvanej totalita. Pokúšam sa to pochopiť alebo „aby som nezaplakal – ústa sa musia smiať“.