Ján Kocman
kostýmový výtvarník

Podieľal som sa na rozprávke O liečivej vode, ktorá bola z technickej stránky veľmi náročná, ale z výsledku sa teším. Radosť mi urobila aj miniséria Herec, predovšetkým veľmi dobrým scenárom i režisérom Petrom Bebjakom. K dispozícii sme nemali takmer žiadne kostýmy, pretože v tom čase sa natáčalo hneď niekoľko nadštandardne veľkých projektov. Všetko bolo požičané a nás čakali „prázdne tyče“. Museli sme byť kreatívni, čo však považujem za hlavný zmysel práce výtvarníka. Nekopírovať otrocky dobu, ale vytvárať na jej podklade uveriteľné postavy. Som rád, že Herec zaujal aj v zahraničí a bol nominovaný na európsky seriál roka. Dúfam, že sa nám podarí „priniesť nápad“ aj pri ďalšom projekte, ktorý sme s Petrom Bebjakom začali pripravovať.


Ivan Finta
kameraman

Po filme Sviňa sa objavila ďalšia ponuka na spoluprácu s Marianou Čengel Solčanskou, ktorá ma spolu s producentom Jánom Slivkom oslovila na rozprávku Zakliata jaskyňa. Oslovili ma aj režisér Stanislav Párnický a producentka Silvia Panáková, ktorí pripravujú celovečerný film Sama medzi cudzími. Oba projekty čakajú na podporu AVF. Počas jesene som sa podieľal na realizácii seriálu producenta Petra Matulíka a režiséra Ivana Holuba. Venujem sa pedagogickej činnosti na FTF VŠMU a príležitostne pracujem pre Štúdio 727 Laca Dedíka, s ktorým sme kolegovia už takmer tridsať rokov a rovnaký čas aj kamaráti.


Peter Mojžiš
zvukový majster

Dvadsiatehoštvrtého novembra uplynulo 50 rokov od môjho nástupu do Slovenskej televízie, kde som sa ako asistent zvuku začal zoznamovať s problematikou technického a umeleckého zhmotnenia tejto fyzikálnej veličiny. Nerád by som rekapituloval – nakoniec, ešte stále sa zvukom živím, ale predovšetkým ako pedagóg Ateliéru zvukovej skladby FTF VŠMU a stihol som aj spoluprácu s Martinom Šulíkom na dokumentárnom filme o Milanovi Sládkovi. Covid zasiahol do jeho cesty k divákom, podobne ako do výučby na škole, kde sa s kolegami boríme s jej dištančnou formou. Pri tejto príležitosti sa „prehrabávam“ svojimi filmami a staršími projektmi, pomocou ktorých študentom prezentujem tajomstvá alchýmie dobrého filmového zvuku.