Kino-Ikon č. 2/2021
(ASFK, SFÚ v spolupráci s VŠMU / ročník 25 )

Druhé číslo jubilejného, 25. ročníka časopisu pre vedu o filme a pohyblivom obraze Kino-Ikon sa v­ rubrike Studium venuje v texte Jiřího Slavíka na príklade snímky Sergeja Loznicu Blokáda (2006) zvukovému dizajnu kompilačných archívnych filmov, ktoré mapujú obdobie druhej svetovej vojny. Martin Palúch zase vo svojej štúdii analyzuje obdobie 40. rokov a prvé slovenské strihové filmy. Michal Babiak píše o Gustavovi Maršallovi-Petrovskom a jeho románe – literárnej predlohe Siakelovho Jánošíka (1921). Časopis ponúka aj už druhé ohliadnutie Milana Cyrona za nerealizovanými scenármi Eduarda Grečnera zo 70. rokov. S Petrom Kerekesom a Ivanom Ostrochovským, tvorcami Cenzorky, sa v obsiahlom rozhovore zhovára Eva Vženteková. Martin Boszorád analyzuje z perspektívy arcinaratívu animovaný  film Cez palubu! Filipa Pošivaca a­ Barbory Valeckej, Jozef Fulka sa venuje sentimentalizácii posledných bondoviek, Barbora Nemčeková rozoberá na príklade Majáka (2019) Roberta Eggersa emócie v kognitívnych filmových teóriách a neurovedný prístup a Jan Švábenický píše o talianskych filmoch Jeana-Paula Belmonda z­rokov 1960 až 1963.

mak