Úvodníky sa zvyčajne píšu na poslednú chvíľu, tento nie je výnimkou. Má však výhodu, že nemusí mať titulok. Takže autorovi ušetrí prinajmenšom čas.

Titulok článku netreba podceňovať, je to chtiac-nechtiac návnada. Pri ňom sa začína čitateľov kontakt s textom. V niektorých prípadoch sa tam aj končí, hoci to nemusí byť zákonite vina titulku ani textu, ktorý uvádza. No ak návnada zaúčinkuje a natrafí na čitateľa, ktorý nemá dojem, že všetko potrebné získa z kombinácie piatich zvýraznených slov, potom by sa nemal zahryznúť do bubliny (a ani kačica nie je to pravé).

Azda môžeme veriť, že čitatelia Film.sk pri titulkoch nekončia. A ako býva v septembri zvykom, ponúkame im hneď dva časopisy. Začína sa totiž prehliadka Projekt 100, ktorej sa venuje špeciálne číslo Film.sk.

Téma toho štandardného sa zameriava na zvláštnu oblasť tvorby – na audiovizuálne dielka, ktoré nesú názov po niečom, čo vzniklo osve, a často ani nevieme, kto ich nakrúcal. Reč je o hudobných videoklipoch.

Deti, 38, Miesta, V tichu . To sú názvy aktuálnych slovenských a koprodukčných filmov, ktoré predstavujeme v rubrike Novinky. Alebo inak – predstavujeme novinky režisérov Jara Vojteka (s ním máme i rozhovor), Daniela Dangla a Lukáša Zednikoviča, Radima Špačka a Zdeňka Jiráskeho. Lebo titul filmu je síce dôležitý, ale ako vyplýva z našej recenzie debutového projektu Rudolfa Havlíka Zejtra napořád, jeho názov môže prekonávať kvalitu samotnej snímky.

Do rubriky Svet spravodajského filmu som často vymýšľal titulky článkov ja. Nepodceňoval som ich, no vedel som, že podstatné je meno pod nimi – teda meno autora Rudolfa Urca. Od tohto čísla ho v rubrike nahradí Milan Černák, ale Rudolfovi Urcovi sa patrí poďakovať, že dokázal oslovovať čitateľov tam, kde sa končil titulok.

Daniel Bernát