Začiatok stránky, titulka:
Pokračovanie obsahu:
Rok 2017 bol pre českú kinematografiu a filmovú distribúciu zdanlivo pokojný. Výsledky kín sa síce rekordnému roku 2016 nevyrovnali, ale strata nebola výrazná. Najzaujímavejším aspektom, ktorý ovplyvnil aj českú kinematografiu, je vlaňajší fenomenálny úspech slovenských filmov.
Legislatíva
V praxi sa začala napĺňať zatiaľ posledná novela audiovizuálneho zákona z roku 2016, ktorá bola schválená pod číslom 139/2016 Zb. s účinnosťou od 6. mája 2016 ako novela zákona 496/2012 Zb.
Na konci roku 2017 sa zmenila vláda, 13. decembra 2017 sa skončil mandát ministra kultúry Daniela Hermana z KDU-ČSL a za nového ministra bol vymenovaný Ilja Šmíd. Riaditeľkou Štátneho fondu kinematografie (ŠFK) bola po celý rok Helena Bezděk Fraňková. Predsedom Rady ŠFK bol Petr Vítek do 13. apríla 2017, keď ho vystriedal Přemysl Martinek. Podpredsedníčkou rady je už od júna 2016 Zuzana Kopečková. Na úvodnej schôdzi Výboru Štátneho fondu kinematografie (pred novelou zákona to bol Dozorný výbor) bol 20. septembra 2017 za jeho predsedu zvolený Aleš Danielis a za podpredsedníčku Klára Brachtlová.
Finančná podpora
Podpora kinematografie Radou ŠFK bola vlani rozdelená v rámci 36 výziev v celkovej sume 326 880 000 Kč, tri výzvy sa doposiaľ neuzavreli. Zaregistrovaných bolo 534 žiadostí a 277 z nich uspelo. V roku 2016 sa rozdelilo 331 167 000 Kč a rok predtým len 210 995 000 Kč.
Tradične najvyššia suma bola poskytnutá v okruhu výroby českého kinematografického diela: v 9 výzvach sa medzi 72 projektov rozdelilo 227 000 000 Kč. V okruhu vývoja českého kinematografického diela sa pridelilo prostredníctvom 8 výziev medzi 69 projektov 31 701 000 Kč. Filmové festivaly a prehliadky mali jedinú výzvu a 22 z nich získalo celkovo 25 000 000 Kč. V oblasti filmovej distribúcie bolo 7 výziev a 14 125 000 Kč sa rozdelilo medzi 50 žiadostí. Okruh propagácie českého kinematografického diela uzavrel 2 výzvy a 12 žiadostí získalo dovedna 5 259 000 Kč. V oblasti technického rozvoja s jedinou výzvou bolo úspešných 27 projektov s celkovou sumou 10 000 000 Kč. V 3 výzvach v oblasti publikačnej činnosti a filmovej vedy sa priznali 2 525 000 Kč pre 8 projektov, kým 11 270 000 Kč sa v 2 výzvach pridelilo 17 žiadateľom v okruhu vzdelania a výchovy v oblasti kinematografie. V rámci okruhov zachovanie a sprístupňovanie audiovizuálnych diel a ochrana práv ku kinematografickým dielam neboli vyhlásené žiadne výzvy. Aktuálne členenie okruhov sa ešte stále nejaví ako optimálne vo vzťahu k potrebám kinematografie. V európskom kontexte sa ukazuje ako výrazne podcenená podpora distribúcie kvalitných zahraničných filmov. Vynaložilo sa na ňu len 1 430 000 Kč, čo je 0,44 % prostriedkov alokovaných Radou ŠFK v roku 2017. Zároveň sa cielene nepodporuje kinodistribúcia českých filmov v zahraničí, čo sa, žiaľ, prejavuje na jej výsledkoch.
Výrazný rozvoj bol už druhý rok badateľný v programe podpory filmového priemyslu. Podľa zoznamu vyplatených filmových stimulov sa v minulom roku vyplatilo 51 projektom celkovo 908 856 712 Kč.
Z prostriedkov odboru médií a audiovízie Ministerstva kultúry ČR bolo vlani podporených 102 projektov zo 145 registrovaných žiadostí sumou 16 057 000 Kč. Aj v tomto prípade ide síce o mierny pokles v porovnaní s rokom 2016, ale je to jeden z historicky najvyšších objemov podpory. S výnimkou roku 2013, keď MK ČR kinematografiu nepodporilo, to bolo vždy na úrovni 14 miliónov korún. Vlani bola suma 4 275 000 Kč alokovaná na festivaly, prehliadky a výstavy, 60 000 Kč na iné médiá, 2 780 000 Kč na vzdelávanie profesionálov a študentov filmových škôl, 440 000 Kč na odborné konferencie, 1 450 000 Kč na odborné periodiká a neperiodické publikácie, 3 240 000 Kč na filmovú a mediálnu výchovu, 3 370 000 Kč na propagáciu kinematografie a audiovízie a po novom 417 000 Kč na diverzifikáciu programu kín a práce s publikom.
Významným variantom na získanie finančnej podpory sú medzinárodné programy, aktuálne fungujúce v systéme Kreatívna Európa, predtým MEDIA. V roku 2017 získali české projekty z programu Podpora európskeho audiovizuálneho priemyslu 2 558 682 eur, čo je nárast v porovnaní s predchádzajúcimi rokmi. Tematické rozdelenie dotácií bolo vlani nasledovné: 993 000 eur na development, kde bol nárast najvýraznejší, 659 421 eur na distribúciu, 200 000 eur na festivaly, 268 000 eur na prístup na trh, 328 749 eur na výchovu a vzdelanie a 109 512 eur na online distribúciu. Kategórie rozvoj publika a videohry vlani na rozdiel od roku 2016 neboli otvorené.
Veľmi úspešná bola česká kinematografia opäť vo fonde Eurimages, kde stúpol počet podporených projektov s českou účasťou z piatich na desať. V piatich prípadoch bola česká produkcia uvedená na prvom mieste. Ide o projekty spoločností Cineart TV, Artcam, Hypermarket, Negativ a Punk Film. V ostatných prípadoch je česká spoločnosť uvedená v ďalšom poradí – ide o Maur Film, Endorfilm, Michal Kráčmer, Axman a opätovne Negativ. Presné koprodukčné podiely uvedené nie sú, ale projekty sú v dvoch prípadoch zaštítené českými tvorcami (Marek Najbrt a Michal Hogenauer) a v troch prípadoch slovenskými (Mira Fornay, Viera Čákanyová a Marko Škop). Objem prostriedkov alokovaných na uvedené projekty bol 1 664 897 eur, kým v roku 2016 to bolo celkovo 1 182 000 eur.
Filmová distribúcia
Výsledky kín v Českej republike zaznamenávali od roku 2013 trvalý nárast a v roku 2016 sa uskutočnilo 471 202 predstavení pre 15 621 923 divákov, hrubé tržby dosiahli 2 011 044 198 Kč. Vlani sa konalo 493 900 predstavení pri návštevnosti 15 233 432 divákov, ktorí minuli za vstupenky 2 004 245 131 Kč. Priemerné hrubé vstupné mierne stúplo zo 128,73 Kč na 131,57 Kč. Po druhý raz v histórii prekročili hrubé tržby kín hranicu dvoch miliárd a vlaňajšia návštevnosť kín bola síce nižšia než v predchádzajúcom roku, ale stále druhá najvyššia od roku 1993. Počet divákov v kinách teda klesol len o 2,5 % a tržby o nepatrných 0,3 % oproti roku 2016.
Distribúcii v kinách už tradične dominuje DCI kompatibilná technológia projekcií, predstavujúca 96-percentný podiel na návštevnosti a takmer 98-percentný na tržbách kín. V jej štruktúre naďalej klesá podiel formátu 3D – 8,3 % divákov a 10,3 % tržieb je najmenej od vstupu tohto formátu na český trh v roku 2009. Naopak, rástol klasický 2D formát aj špeciálne formáty IMAX a 4DX, ktorým stúpol podiel na celkových tržbách z 1,8 % na 2,4 %. Nebadateľne stúpol aj alternatívny obsah, ktorý navštívilo 0,5 % registrovaných návštevníkov kín. Analógové projekcie žijú dnes už len z projekcií Národného filmového archívu a zo špeciálnych akcií. Najvýraznejší nárast zaznamenali projekcie z domácich digitálnych nosičov, ako sú blu-ray, DVD a MP4, ktoré navštívilo 3,3 % divákov a dosiahli 1,1-percentný podiel na celkových tržbách. E-cinema v menších obciach a príležitostné letné projekcie pod holým nebom teda navštívilo viac než pol milióna divákov.
Výsledky českých filmov v posledných rokoch kolísali a rok 2017 skončil na hranici akceptovateľnosti. Podiel divákov, ktorí v kinách navštívili české filmy, sa síce udržal nad úrovňou dvadsiatich percent (22,2 %), ale tržby nie (19,2 %). K tomu však treba poznamenať, že medzi českými filmami v tejto štatistike je 17 filmov so slovenskou koprodukčnou účasťou, z toho v štyroch prípadoch je slovenská účasť silnejšia než česká. Poklesu podielu domácej produkcie zodpovedá nárast podielu tzv. hollywoodskych štúdií na 60,3 % v počte divákov a 64,1 % v obrate kín. Najúspešnejším štúdiom bolo vlani Disney pred Universalom a Sony. Podiel nezávislej zahraničnej produkcie mierne stúpol na 17,5 % návštevnosti a 16,7 % tržieb. Najúspešnejším nezávislým filmom sa stala Psia duša na 31. mieste pred La La Landom na 36. mieste a Paddingtonom 2, ktorý bol na 40. priečke zároveň najúspešnejším nezávislým filmom európskej produkcie. Pred ním sa umiestnili ešte tri európske filmy štúdiovej produkcie na čele s Dunkirkom na 16. mieste. Celkovo dosiahli filmy z krajín Európskej únie v českých kinách podiel 13,6 % v návštevnosti a 12,9 % v tržbách, z toho britské 5 %, resp. 4,9 %.
Top 20 najnavštevovanejších filmov v ČR v roku 2017
Film Distribútor Premiéra Kajina Predstavenia Diváci Tržby (v Kč)
1. Ja, zloduch 3 CinemArt 29. 6. 17 USA 16 456 610 882 82 848 893
2. Piráti Karibiku: Salazarova pomsta Falcon 25. 5. 17 USA 13 249 567 665 82 651 627
3. Po strništi bos Bioscop/AQS 17. 8. 17 CZE 10 427 505 282 64 813 015
4. Star Wars: Poslední Jediovia Falcon 14. 12. 17 USA 7 564 439 677 70 318 992
5. Thor: Ragnarok Falcon 26.10.17 USA 10 125 431 793 67 470 004
6. Špunti na vodě Bioscop/AQS 13. 4. 17 CZE 7 677 401 979 40 924 517
7. Šmolkovia: Zabudnutá dedinka Falcon 30. 3. 17 USA 9 765 394 431 48 659 233
8. Kráska a zviera Falcon 16. 3. 17 USA 9 319 390 246 51 196 287
9. Päťdesiat odtieňov temnoty CinemArt 9. 2. 17 USA 7 467 377 567 55 745 773
10. Anjel Pána 2 Falcon 1. 12. 16 CZE 7 381 365 376 36 268 105
11. Masaryk Bioscop/AQS 25. 12. 16 CZE 7 214 340 397 41 322 051
12. Baby šéf CinemArt 20. 4. 17 USA 8 387 319 253 37 998 183
13. Všetko alebo nič Bioscop/AQS 12. 1. 17 CZE 6 535 309 668 39 727 192
14. Strážcovia Galaxie 2 Falcon 4. 5. 17 USA 8 282 285 042 43 220 361
15. Rýchlo a zbesilo 8 CinemArt 13. 4. 17 USA 5 428 273 739 37 444 526
16. Dunkirk Vertical 20. 7. 17 NLD 7 396 253 853 37 904 024
17. To Vertical 7. 9. 17 USA 5 132 236 543 34 788 680
18. Spider-Man: Návrat domov Falcon 6. 7. 17 USA 7 145 197 947 29 132 354
19. Autá 3 Falcon 15. 6. 17 USA 7 202 195 861 26 073 690
20. Emoji Film Falcon 10. 8. 17 USA 7 852 195 299 26 011 810
Pozn.: Filmy sú uvedené pod slovenskými distribučnými názvami.
Filmy z TOP 20 tvorili 47,6-percentný podiel celkového obratu českých kín, obdobne ako v minulých rokoch. Kumulácia návštevnosti k najúspešnejším filmom je teda stále rozhodujúca pre obrat kín. Zároveň sa po dokončení digitalizácie zvýšil počet premiér a z toho vyplývajúca diferenciácia návštevnosti.
Kinám sa v priebehu roku 2017 ponúklo 283 nových celovečerných filmových programov. DCI kompatibilný digitálny 2D záznam bol k dispozícii pri 280 filmoch, stereoskopická 3D verzia pri 35 premiérach. Vo formáte IMAX bolo premietaných 25 filmov a 36 ich bolo k dispozícii v 4DX. Naopak, nová 35 mm filmová kópia už druhý rok nebola k dispozícii. Výhradne na domácich nosičoch (DVD, blu-ray, MP4) bol do kinodistribúcie zaradený jediný film, no paralelne s inými nosičmi ich bolo k dispozícii 107. Okrem toho mohli kiná uvádzať celý rad programov alternatívneho obsahu a veľké množstvo ďalších filmov, ktoré neboli v ponuke štandardných premiér a objavili sa v rámci rôznych festivalov, filmových prehliadok a individuálnych projekcií.
Na českom filmovom trhu roku 2017 bolo aktívnych 41 distribútorov a 32 z nich uviedlo aspoň jeden nový film. Čo sa týka úspešnosti spoločností, CinemArt klesol po troch rokoch na druhé miesto, prvý skončil Falcon s podielom 31 % na počte divákov a 32,1 % na tržbách. CinemArt dosiahol 29,1 % na počte divákov a 29,2 % na tržbách. S trhovým podielom 16,8 % patrilo tretie miesto spoločnosti Vertical Entertainment (predtým Freeman Entertainment). Spoločnosť AQS zaujala štvrtú pozíciu s 11,5 %, piaty Bontonfilm mal 4,2 %. Viac než 2 % dosiahla ešte spoločnosť Aerofilms na šiestej priečke. Päť najúspešnejších spoločností kumulovalo 93,8 % celkových tržieb. Medzi distribútormi premiérových filmov sa v roku 2017 prvý raz objavili spoločnosti 3Kino, D1film, Dech hor Viktora Kunu, Goodmind, Krutón a Media Offline.
Kiná a multiplexy
Počet digitálnych sál podľa štandardov DCI sa zvýšil na 513. Technológia IMAX je naďalej v jedinej sále v Prahe, kým sály 4DX sú tri. Zároveň však stúpol počet kín s vybavením E-cinema, schopných premietať film z DVD, blu-ray a MP4. Vďaka tejto technológii opätovne narástol počet letných kín z 211 v roku 2016 na 240.
Dvaja najväčší prevádzkovatelia kín Cinema City a CineStar výrazne ovládajú český trh a ich podiel na trhu stúpol zo 65,5 % v roku 2016 na vlaňajších 68,7 %. Obe siete totiž na jeseň otvorili nové multikiná. Spoločnosť Cinema City sprístupnila 18-sálový Chodov, čím zvýšila počet prevádzkovaných multikín na 14 s celkovým počtom 133 sál. Obsadila prvé miesto na trhu s podielom 39,1 %. Spoločnosť CineStar otvorila IGY centrum v Českých Budějoviciach, takže prevádzkuje celkovo 13 multikín s 99 sálami a jej trhový podiel bol 29,6 %. Tretie miesto získala opätovne spoločnosť Premiere Cinemas Czech so 4,4 %. Spoločnosť Golden Apple prevádzkuje multikino a jednosálové kino v Zlíne a mala trhový podiel 2,3 %. Dovedna bolo teda v prevádzke už 31 multikín. Ich celkový trhový podiel vlani vzrástol zo 72,1 % na 75,4 %, v počte divákov vykazujú multikiná podiel na celkovej návštevnosti 67,9 %. Vzhľadom na to, že obe nové multikiná boli otvorené až na jeseň 2017 a do TOP 10 sa zatiaľ nedostali, dá sa tento rok očakávať mierny nárast ich podielu.
TOP 10 multikín v ČR v roku 2017 (podľa tržieb) |
Kino Mesto Sály Predstavenia Diváci Tržby (v Kč)
1. CC Nový Smíchov Praha 12 22 572 689 003 107 060 872
2. CC Olympia Brno-Modřice 10 14 610 594 754 94 264 675
3. CC IMAX Flora Praha 9 16 826 506 237 84 686 888
4. CS Anděl City Praha 14 22 661 524 296 80 436 178
5. CineStar Ostrava 8 12 930 516 388 72 427 555
6. CS Černý Most Praha 9 14 742 459 929 71 012 451
7. CC Letňany Praha 12 18 928 461 792 70 780 504
8. CC Špalíček Brno 7 11 201 451 241 70 121 752
9. CineStar Hradec Králové 8 12 806 502 759 69 771 350
10. CC Zličín Praha 10 15 900 406 696 63 165 539
Najúspešnejšími multiplexmi sú ešte stále Nový Smíchov so sálou 4DX, brnianska Olympia a Flora s veľkoformátovou projekciou IMAX.
Medzi klasickými kinami sú prvé tri miesta rovnaké ako vlani. Najväčší nárast zaznamenala brnianska Scala a jedinou zmenou je, že znojemské kino Svět v TOP 10 nahradilo chebské kino s rovnakým názvom.
TOP 10 klasických kín v ČR v roku 2017 (podľa tržieb) |
Kino Mesto Sály Predstavenia Diváci Tržby (v Kč)
1. Lucerna Praha 2 2 427 185 233 17 528 260
2. Světozor Praha 2 3 271 150 791 16 015 515
3. Oko Praha 1 1 434 90 268 9 595 024
4. Scala Brno 1 1 151 92 361 9 439 522
5. Aero Praha 1 1 278 78 239 9 260 247
6. Hutník Kladno 1 1 216 71 522 8 975 640
7. Svět Chomutov 2 1 153 70 747 8 206 819
8. Oko Šumperk 1 1 031 72 322 8 118 294
9. Máj Litoměřice 1 1 067 71 469 8 067 348
10. Svět Cheb 1 1 085 51 328 7 546 263
Je síce pravda, že 283 nových celovečerných filmových programov v minulom roku je menej než 345 v roku 2016, ale napriek tomu sa podarilo vyrovnať rekord 37 krajín pôvodu uvádzaných filmov. Najviac, až 94, ich bolo vlani z USA a na druhom mieste bolo 53 filmov označených ako české. Americké a domáce filmy však zároveň zaznamenali najväčší pokles oproti roku 2016. Široká zostala ponuka filmov z európskych krajín (122), ktorá bola po roku 2016 druhá najvyššia v novodobej histórii. Počet českých premiér bol predvlani zvýšený 14 deklarovanými obnovenými premiérami, väčšinou s minimálnym záujmom divákov. V uplynulom roku ich bolo nahlásených len 5 – v nasledujúcom zozname sú označené OP. Dokumentárne filmy sú označené D, animované A, pásmo krátkych filmov KF. Vzhľadom na mimoriadne postavenie slovenských filmov v roku 2017 sú symbolom ① označené filmy, pri ktorých je v medzinárodných materiáloch uvádzaná slovenská produkcia na prvom mieste, a symbolom ② filmy, kde je slovenská koprodukcia minoritná.
Premiéry českých a koprodukčných filmov v kinách v roku 2017
Film |
Réžia |
Producent (za ČR) |
Premiéra |
Distribútor |
|
Koudelka fotografuje Svatou zemi |
Gilad Baram |
Nowhere Films |
5. 1. 2017 |
Pilot Film |
D |
Kytice |
František A. Brabec |
J&J Jakubisko Film |
9. 1. 2017 |
Bontonfilm – 2000 |
OP |
Všetko alebo nič (Všechno nebo nic) |
Marta Ferencová |
Mojo Films |
12. 1. 2017 |
Bioscop/AQS |
① |
Strnadovi |
Helena Třeštíková |
Negativ |
19. 1. 2017 |
Aerofilms |
|
Pirko |
Lucia a Petr Kleinovci Svobodovci |
Goodmind s. r. o. |
19. 1. 2017 |
Goodmind |
① |
Krkonoše |
Viktor Kuna |
Studio Dech hor |
19. 1. 2017 |
Dech hor |
D |
Miluji tě modře |
Miloslav Šmídmajer |
Bio Illusion |
26. 1. 2017 |
Bioscop/AQS |
|
Richard Müller: Nespoznaný (Richard Müller: Nepoznaný) |
Miro Remo |
Endorfilm |
2. 2. 2017 |
AČFK |
D① |
Baba z ľadu (Bába z ledu) |
Bohdan Sláma |
Negativ |
23. 2. 2017 |
Falcon |
② |
Muzzikanti |
Dušan Rapoš |
Three Brothers |
2. 3. 2017 |
Bohemia MP |
D |
Ze soboty na neděli |
Gustav Machatý |
AB |
2. 3. 2017 |
NFA – 1931 |
OP |
Nechte zpívat Mišíka |
Jitka Němcová |
Cineart TV Prague |
8. 3. 2017 |
CinemArt |
D |
Špalíček |
Jiří Trnka |
Kreslený a loutkový film |
23. 3. 2017 |
NFA – 1947 |
OP |
Slepý Gulliver |
Martin Ryšavý |
Background Films |
23. 3. 2017 |
Background |
D |
Jako z filmu |
Tomáš Svoboda |
i/o post s. r. o. |
28. 3. 2017 |
i/o post s. r. o. |
|
Piata loď (Pátá loď) |
Iveta Grófová |
Endorfilm |
6. 4. 2017 |
CinemArt |
① |
Špunti na vode (Špunti na vodě) |
Jiří Chlumský |
Fresh Lobster |
13. 4. 2017 |
Bioscop/AQS |
|
Špina (Špína) |
Tereza Nvotová |
Moloko Film |
20. 4. 2017 |
Falcon |
② |
Záhradníctvo: Rodinný priateľ (Zahradnictví: Rodinný přítel) |
Jan Hřebejk |
FogʻnʼDesire Films |
27. 4. 2017 |
CinemArt |
② |
Tehdy spolu |
Jiří Novotný, Marta Santovjáková Gerlíková |
Wallachia |
1. 6. 2017 |
A-Company |
|
Skokan |
Petr Václav |
Mimesis Film |
8. 6. 2017 |
Pilot Film |
|
Svet podľa Daliborka (Svět podle Daliborka) |
Vít Klusák |
Hypermarket Film |
13. 7. 2017 |
Bontonfilm |
D② |
Všechno bude fajn |
Robin Kvapil |
První veřejnoprávní |
27. 7. 2017 |
První veřejnoprávní |
D |
Křižáček |
Václav Kadrnka |
Sirius Films |
3. 8. 2017 |
CinemArt |
② |
Sedliacky rozum (Selský rozum) |
Vít Janeček, Zuzana Piussi |
Česká televize/D1film |
9. 8. 2017 |
D1film |
D |
Po strništi bos |
Jan Svěrák |
Biograf |
17. 8. 2017 |
Bioscop/AQS |
② |
Hurvínek a kúzelné múzeum (Hurvínek a kouzelné muzeum) |
Inna Jevlannikova, Martin Kotík |
Rolling Pictures |
31. 8. 2017 |
CinemArt |
A |
Červená |
Olga Sommerová |
Evolution Films |
7. 9. 2017 |
Aerofilms |
D② |
Najsledovanejší (Nejsledovanější) |
Jiří Sádek |
Cofilm |
14. 9. 2017 |
Bontonfilm |
D |
Černý Petr |
Miloš Forman |
FS Barrandov |
14. 9. 2017 |
NFA – 1964 |
OP |
Cesta do pravěku |
Karel Zeman |
FS Gottwaldov |
14. 9. 2017 |
AČFK – 1955 |
OP |
Nerodič |
Jana Počtová |
Golden Dawn |
21. 9. 2017 |
Bontonfilm |
D |
Sama |
Otakar Faifr |
Media Offline |
21. 9. 2017 |
Media Offline |
D |
Zkrátka kraťas |
11 krátkych filmov |
ASAF |
21. 9. 2017 |
Falcon |
KF② |
Záhradníctvo: Dezertér (Zahradnictví: Dezertér) |
Jan Hřebejk |
FogʻnʼDesire Films |
28. 9. 2017 |
CinemArt |
② |
Máma z basy |
Veronika Jonášová |
Nutprodukce |
28. 9. 2017 |
nutprodukce |
D |
Jmenuji se Hladový Bizon |
Pavel Jurda |
Radim Procházka |
5. 10. 2017 |
APK Cinema Service |
D② |
8 hlav šílenství |
Marta Nováková |
8Heads Productions |
12. 10. 2017 |
Bontonfilm |
② |
Camino na kolečkách |
Eva Toulová |
Petr Hirsch |
16. 10. 2017 |
Pannonia Entertainment Ltd. |
D |
Bajkeri (Bajkeři) |
Martin Kopp |
Vinná galerie |
19. 10. 2017 |
Falcon |
|
Vzrušení (H*ART ON) |
Andrea Culková |
Duracfilm |
20. 10. 2017 |
Duracfilm |
D |
Absence blízkosti |
Josef Tuka |
Cinema Belongs to Us |
26. 10. 2017 |
A-Company Czech |
|
Milda |
Pavel Křemen |