Jonáš Karásek
režisér

S Matejom Benešom dokončujeme strih čiernej komédie Invalid. Už sa teším na zvukovú a obrazovú postprodukciu. Popritom čítam prvé verzie scenárov k televíznej sérii s pracovným názvom Posledná Barónka, ktorej vývoj prebieha pod vedením Katky Krnáčovej. S Tomášom Juríčkom chystáme dokrútky k seriálu o ŠtB, ktorému sme vytvorili – verím, že vizuálne zaujímavú – zvučku. S rodinou sme sa odsťahovali na chatu na Záhorí a svoj byt sme poskytli sympatickej ukrajinskej rodinke. Takéto kontakty sú zaručenou ochranou pred negatívnou emóciou z neznámeho, ktorá sa dokáže pomaly plaziť spoločnosťou.
 

Martina Buchelová
režisérka

Začiatkom roka podporil AVF vznik nášho debutového filmu Milovník, nie bojovník (producenti NINJA FILM a Unit and sofa Praha) o zaľúbenom chlapcovi, ktorý býva u babky v paneláku. Po troch rokoch dokončujeme trojicu dokumentárnych filmov z Rimavskej Soboty, z Coventry a z Istanbulu o súčasnej mládeži, jej hodnotách a túžbach. Filmy som spolurežírovala s Deborou Pastirčákovou pre FiF UK a vedecký program CHIEF. Dúfame, že sa čoskoro dostanú aj k divákom. Zároveň som dokončila prvú verziu scenára k filmu inšpirovanému novelami Boženy Slančíkovej Timravy Všetko za národ a Bez hrdosti.
 

Michal Kollár
režisér a producent

Okrem propagácie minisérie Ultimátum pokračujem v práci na strihu komédie Villa Lucia, ktorej natáčanie sme museli pre pandémiu rozdeliť na dve predošlé letá. Film má veľa „neviditeľných“ digitálnych trikov aj pomerne ambicióznu animovanú titulkovú sekvenciu, takže je na ňom dosť práce. Ďalej dúfam, že sa s Jankou Klukovou posunieme v produkcii debutu Petra Czikraia Matka noci, hororu podľa scenára Petra Balka. O ostatných projektoch je predčasné hovoriť, ale píšeme a máme vo vývoji komediálny seriál aj kriminálnu minisériu z pera dlhoročného spolupracovníka Lukáša Sigmunda s pracovným názvom Postup.