Norbert Hudec
kameraman

Začiatok roka sa nesie v očakávaní, ako dopadnú prípravné fázy predovšetkým finančného zabezpečenia náročnejších nových projektov. Vzhľadom na ich rozpracovanosť viem prezradiť len to, že ide o hraný film s historickou témou a rozsiahlejší televízny seriál. Ako kameraman sa pracovne budem venovať aj nakrúcaniu dokumentov s témou Bratislavy. Zvyšný čas venujem príprave projektov Asociácie slovenských kameramanov, ktorými, verím, opäť zaujmeme tak profesionálov, ako aj priaznivcov slovenského filmu. Jedným z nich je prehliadka našej kameramanskej práce posledných dvoch rokov – Kamera 2019.

 

Dominika Fáberová
producentka

V roku 2018 ma pracovne zamestnal najmä projekt Expremiéri, ktorý som v rámci produkčnej spoločnosti MPhilms mala na starosti. Tento televízny dokumentárny cyklus bol pre mňa nesmierne obohacujúci a v súčasnom slovenskom kontexte je dôležitý, preto sa veľmi teším zo širokého diváckeho ohlasu. Momentálne pracujem na ďalšom ročníku podujatia Visegrad Film Forum aj Art Film Festu, kde sa venujem najmä zahraničným hosťom a filmovým profesionálom. Okrem toho začíname s Terezou Nvotovou pripravovať jej ďalší hraný film Svetlonoc.

 

András Cséfalvay
vizuálny umelec

V poslednom čase sa venujem rôznym hraničným formám umenia. Hľadám cesty, ako najlepšie, ale aj novými spôsobmi komunikovať s divákom. Pracujem s viacerými divadelnými projektmi, ktoré sa prekrývajú s dokumentárnym filmom, hudbou, performance a tancom. Na jeseň som robil v Prahe výstavu a konferenciu o planetárnom stave Pluta, kde som rozmýšľal nad tým, ako vedecká komunikácia občas nie je úplne najúprimnejšia a akú rolu v tom hrajú emócie. Teraz pracujem na vlastnom naratívnom/pesničkárskom hudobnom albume, ktorý občas kritizuje Galileiho aj istú súčasnú normatívnosť.