Na titulke februárového Film.sk je záber z filmu, ktorý (zatiaľ) nejde do kinodistribúcie, ale ide do Berlína. Na festival áčkovej kategórie, do sekcie Fórum. A navyše je tam nominovaný na Cenu za najlepší hraný debut. Tým debutantom je Ivan Ostrochovský, inak žiadny začiatočník. Jeho film sa volá Koza, inak žiadna veľká neznáma. Už minulé leto ho v Karlových Varoch označili za najsľubnejší projekt v rámci Works in Progress. Je výborné, že môžeme o Ivanovom filme takto písať. Škoda, že ho ešte nemôžeme vidieť.

Chvíľu to síce vyzeralo inak, ale napokon zostane február bez premiéry nového slovenského filmu. A Film.sk bez rubriky Novinky. Zato s recenziou Nvotovho Rukojemníka.

Rubriku Novinky tentoraz nemáme, no máme novinky v rubrikách. Ako vzniká film, zrejme viacerí z vás nielen vedia, ale pri tom aj boli, azda však môže byť zaujímavé konfrontovať svoju skúsenosť so skúsenosťami iných. A veríme, že pre cinefilov nefilmárov bude nová rubrika Ako vzniká film ešte čítavejšia.

Pozvoľna rozbiehame aj rubriku Z pohľadu diváka, v ktorej oslovujeme bežných divákov s cieľom zistiť, či v kinách navštevujú slovenské filmy a čo si o nich myslia. Ak budeme mať šťastie (rovná sa ústretových respondentov, ktorí uprednostnia slovné zdôvodnenie svojho postoja pred strohým percentuálnym ohodnotením videnej snímky), hádam sa nám podarí zistiť trochu viac, ako prezrádza časté konštatovanie, že naši diváci nedôverujú slovenským filmom.

Februárové číslo Film.sk ponúka aj veľký rozhovor s Martinom Šulíkom, kratší rozhovor s autormi knihy Naše filmové storočie či tému venovanú animátorom – na začiatku roka, ktorý môže byť v znamení celovečerných animákov slovenskej (ko)produkcie. Prídu po skončení bezfarebnej zimy.

Na Dvojke sa práve Jonáš ukladá do postele, čaká ho dlhý zimný spánok po boku oddanej krásky. Bezfarebnosť? Nádhera!

Daniel Bernát