Začiatok stránky, titulka:
Pokračovanie obsahu:
„Potvrdilo sa mi opäť to, čo robíme v podstate pri každom filme –, že kampaň je nevyhnutnosť a veľká časť úspechu filmu. Nemyslím tým to, že máš bilbordami polepené celé Slovensko, toto s Petrom Veverkom nerobíme, využívame ich úplne minimálne. Ale to, čo robíme pri každom projekte vo veľkom, sú podlinkové aktivity. (...) Viem, že je to nevyhnutné, aj to, že treba robiť kampaň od prvého dňa nakrúcania. Nie týždeň pred premiérou, to naozaj na Slovensku nefunguje a dám tisícku príkladov, ako to niektorí producenti zbabrali a pochovali svoj film práve tým, že nerobili kampaň od úplného začiatku,“ hovorí v rozhovore čísla Maroš Hečko, producent divácky úspešnej snímky Invalida spoluscenárista novinky A máme, čo sme chceli, ktorá je práve v slovenských kinách.
V slovenských kinách sú aktuálne aj dve animované snímky, na ktorých sa Slovensko výrazne podieľalo. Najskôr sa do kín dostane rodinný animovaný film Tonko, Slávka, a kúzelné svetlo, ktorý si v lete z prestížneho festivalu v Annecy odniesol Cenu poroty v kategórii Contrechamp. O týždeň neskôr príde do kín dystopická ekodráma Umelohmotné nebo. Premiéru mala v Berlíne a ako prvý slovenský animovaný film získala nomináciu na Európsku filmovú cenu v kategórii animovaných filmov. Bývali mesiace, keď sme v redakcii mali problém nájsť vhodnú fotografiu zo slovenského filmu na titulnú stránku, tento mesiac sme mali opačný problém – ktorý z filmov uprednostniť? Krásne obrázky má totiž ako Tonko, Slávka a kúzelné svetlo, tak aj Umelohmotné nebo. A to ešte nepočítam takisto fotogenické zábery Natálie Germáni z česko-slovenskej novinky Jej telo.
Dobrou správou je aj to, že situácia v Audiovizuálnom fonde sa po búrlivom období, zdá sa, upokojila. Členovia Rady AVF zvolili v polovici októbra šiestimi z deviatich hlasov nového riaditeľa. Stal sa ním Vladimír Burianek.
A cinefilov poteší, že rekonštrukcia Kina Lumière sa blíži do finále. „Sprístupnenie kinosál je podmienené právoplatným kolaudačným rozhodnutím, ktorým by v úplne optimálnom prípade mohol Slovenský filmový ústav disponovať na prelome novembra a decembra 2023. Veľmi by sme sa tešili, keby sme Kino Lumière vedeli sprístupniť divákom už v predvianočnom čase,“ hovorí v téme čísla generálny riaditeľ Slovenského filmového ústavu Peter Dubecký.
Matúš Kvasnička, šéfredaktor