Wanda Adamík Hrycová
producentka

V súčasnosti ma naplno vyťažuje celovečerný hraný film Čiara. S režisérom Petrom Bebjakom, kameramanom Martinom Žiaranom a celým štábom bojujeme s časom, keď sa v rýchlo žltnúcej prírode snažíme zachytiť zvyšky letnej atmosféry, keďže sme začali točiť uprostred augusta pri 35-stupňovej teplote a dnes bojujeme s vetrom, dažďom a chladom. Príbeh sa pritom odohráva v priebehu pár týždňov. Podarilo sa nám uzatvoriť historicky prvú slovensko-ukrajinskú koprodukciu, dostali sme grant od Ukrajinskej štátnej filmovej agentúry, náš projekt vybrali do Works in progress na Cent-East Varšava – Moskva a na Baltic Events v Tallinne.


Peter Krištúfek
spisovateľ, scenárista a režisér

Odjakživa sedím na dvoch stoličkách – literárnej a filmárskej. Pre producenta Ivana Ostrochovského som práve dokončil scenár TV minisérie Popol noci o procese s gardistami v roku 1958. Mám rozpísaný román Lady Xanax, pán Snehulienka a ja. A dokončujem biografiu Kornela Földváriho, úžasný príbeh o slovenských dejinách 20. storočia. A ak Audiovizuálny fond niekedy dá, rád by som sa venoval čiernej komédii Moja prvá a druhá samovražda – mám však tušenie, že toto budem uvádzať v anketách ešte takých desať rokov. Sme skrátka konzervatívny národ.


Michal Blaško
režisér a scenárista

Od polovice augusta cestujem po Slovensku, Česku a Ukrajine so štábom celovečerného filmu Čiara, kde sa snažím fungovať ako asistent réžie Petrovi Bebjakovi. Popritom dokončujem postprodukčné práce na svojom bakalárskom filme Atlantída, 2003, ktorý sa už konečne priblížil k finálnej podobe. Výrazne sa pohlo aj s animovaným filmom Divoké bytosti, na ktorom pracujem s animátorkou Martou Prokopovou a ku ktorému som napísal scenár. A s producentom Jakubom Viktorínom sa pokúšame dať hlavu a pätu jednému silnému príbehu, ktorý by sme raz obaja radi videli na veľkom plátne.